Elementi identifikacije
Signatura PE
SI_ZAC-D110
Signatura PE AP
SI_ZAC-D110
Naslov PE
Vzgojno-varstvene organizacije predšolskih otrok [ZAC]
Čas nastanka PE
1931 - 2003
Področje opisa
Geografski in kulturni kontekst
Potreba po varstvu otrok se je pojavila z razvojem industrijske proizvodnje, ko so zaradi zaposlovanja staršev otroci ostajali sami doma brez varstva ali so jih celo zaposlovali kot otroško delovno silo. Prvi programi, namenjeni varstvu in vzgoji predšolskih otrok v devetnajstem in začetku dvajsetega stoletja, so bili namenjeni revnim (delavskim) otrokom in so nastali iz izrazito humanističnih nagibov. Programi v dvajsetem stoletju so na neki način zagotavljali tudi potrebo države po kontroli in poenotenju predšolske vzgoje. Tako so programi v šestdesetih letih težili k izenačevanju startnih možnosti ob vstopu v šolo, kar pa ni dalo zadovoljivih rezultatov. Sodobne raziskave in spoznanja, da je otrok pripravljen za učenje že po rojstvu, so prinesla nova razmišljanja o pomenu zgodnjega učenja; ugotovljeno je bilo, da imajo možgani (še posebej do tretjega leta) izrazito zmožnost spreminjanja ali nadomeščanja primanjkljajev, če okolje ustrezno deluje. Temu primerno so se razvijali tudi vzgojno-izobraževalni programi za predšolsko vzgojo.
Vrtci so lahko javni ali privatni. Sprejemajo otroke v starosti od 1 leta do vstopa v šolo. Otroci so razdeljeni v dve starostni obdobji, in sicer od enega do treh let in od treh let do vstopa v šolo. Glede na število otrok so v vrtcu lahko formirane homogene skupine, ki zajemajo otroke v razponu enega leta, heterogene, ki zajemajo otroke prve ali druge starostne skupine, in kombinirane, ki zajemajo otroke prve in druge starostne skupine. Po potrebi lahko vrtec organizira vzgojo in varstvo otrok tudi v vzgojno varstveni družini na domu.
I. Zajc Cizej
Vrtci so lahko javni ali privatni. Sprejemajo otroke v starosti od 1 leta do vstopa v šolo. Otroci so razdeljeni v dve starostni obdobji, in sicer od enega do treh let in od treh let do vstopa v šolo. Glede na število otrok so v vrtcu lahko formirane homogene skupine, ki zajemajo otroke v razponu enega leta, heterogene, ki zajemajo otroke prve ali druge starostne skupine, in kombinirane, ki zajemajo otroke prve in druge starostne skupine. Po potrebi lahko vrtec organizira vzgojo in varstvo otrok tudi v vzgojno varstveni družini na domu.
I. Zajc Cizej
Uporabljeni viri
Tatjana Vonta, Redefiniranje mesta in vloge vrtca – razmišljanja o aktualizaciji poslanstva vrtca in možnih rešitvah, http://www.korakzakorakom.si./ (12. 11. 2010)
Zakon o vrtcih (Ur. l. RS, št. 100/2005).
Zakon o vrtcih (Ur. l. RS, št. 100/2005).
Področje kontrole zapisa
Jezik zapisa
slovenski
Pisava zapisa
latinica
Pravila in dogovori
ISAD(g)2 Splošni mednarodni standard za popisovanje arhivskega gradiva (2000)
Uporaba
Konec nedostopnosti
31.12.2003
Potrebno dovoljenje
dovoljenje ni potrebno
Možnost uporabe
na razpolago
Dostopnost
javno dostopno
Tektonika arhiva
- Zgodovinski arhiv Celje